Айзека Азімова «Фах»

Тема. Проблема духовної реалізації людини у творі Айзека Азімова «Фах». Образ Джорджа Плейтена. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

Наскільки самостійною має бути людина у виборі професії, в опануванні знаннями, під час виконання звичайної контрольної? До чого можуть призвести лінощі, бажання не думати, не докладати зусиль, сподіваючись на підказки, шпаргалки, стороннє керування? Про ці та інші проблеми дорослішання ми й поговоримо сьогодні на уроці.

Кореспонденти

Аналітики

Вирок: поміщення в інтернат «для недоумків»

«Ми піклуватимемося про тебе»;

«Поводився як з жалюгідним, хворим кошеням».

Слово «недоумки» щодо героя не вживали: «ви будете жити з подібними собі»

Знайомство з сусідою, екскурсія територією

Опинився в класній кімнаті, де охочі здобували освіту, як колись — по краплинах, самостійно

Утеча на Олімпіаду, зустріч з Тревіліяном

Дізнався про причину поразки і зрозумів, що знайомий не зможе коригувати отримані знання за фахом: «Щоб розібратися в цьому апараті, потрібно було засвоїти всього декілька фактів, ще трохи додаткових відомостей і, можливо, трохи практики. Якщо врахувати, що на терезах була мета всього життя, він міг би впоратися…»

Зустріч з І нженеску, розмова з новіаніном

«Стрічки дійсно нічого не варті. Вони вчать надто багатьох речей і надто безболісно. Людина, яка отримує знання з їхньою допомогою, не уявляє, як можна вчитися інакше. Її знання застигають у тому вигляді, у якому вона бере їх зі стрічки. А якби замість того щоб напихати людину стрічками, її примусили від самого початку вчитися, так би мовити, вручну, вона звикла б учитися самотужки й продовжувала б навчання далі»; «Ви будете мати в запасі людей, здатних оригінально мислити…»

Повернення до інтернату, пояснення

Джордж: «Я не недоумок»;

«Виходить, що сам я чогось вартий»;

«Набагато розумніше зачекати, поки людина сама мовить: “Я можу творити і творитиму, хочете ви цього

чи ні”»;

«Це називається інститут вищої освіти»

 

Точку зору на недоліки системи освіти, описаної в повісті Айзека Азімова

  • Застиглість знань на стрічках спричиняє невміння «фахівців» зростати професійно.
  • Однобокість формування «фахівців» (тільки планета Земля).
  • Одноманітність розвитку не тільки в інтелектуальному, тенічному відношенні, а й у культурному, емоційному (навіть мова існує тільки одна).
  • Формування суто споживацького характеру більшості населення: здобувають фах лишень для того, щоб краще влаштуватися у подальшому.

 

Словникова робота

Олімпіада 1. У Давній Греції — чотирирічний проміжок між святкуванням олімпійських ігор, за яким велося літочислення. 2. Міжнародні спортивні змагання, які влаштовуються раз на чотири роки за зразком Олімпійських ігор Давньої Греції. 3. Змагання у галузі самодіяльного мистецтва, у виконанні навчальних завдань і т. ін.; конкурс.

Домашнє завдання

 Дочитати до кінця роман-казку К. Функе «Чорнильне серце» Із твору К. Функе «Чорнильне серце» виписати найяскравіші вислови про книги. Дібрати матеріал для характеристики образу Чарівного Язика.

 

 

Категорія: Дистанційне навчання. 7 клас | Додав: nataliyvlas75 (13.05.2020)
Переглядів: 483 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar