Рюноске Акутаґава — майстер японської новели.

Тема. Рюноске Акутаґава — майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.

Можна говорити про національну самобутність мистецтва будь-якої країни, індивідуальну самобутність художньої манери митця та водночас — про вічні істини, вічні цінності, вічні теми, актуальні для всіх часів і народів.

  • Одна із відомих вам вічних тем літератури — Добро і Зло.

1.

 

 2.  https://docs.google.com/document/d/1p7OdDh5gKbvhoYaMmhKJclXpFlwptxvsKcI-Fe5oL7s/edit?usp=sharing

3.Словникова робота (запис до зошитів)

Притча — це невелика повчальна історія, що в символічній формі передає глибоку мудрість.

Новела — коротке оповідання про незвичайну подію з несподіваним фіналом.

Підтекст — прихований, внутрішній зміст ви­словлювання.

4.Словничок до твору 

Будда — священна істота, якій поклонялися в Індії, Китаї, Японії.

Шпиляста гора — гора в пеклі.

Річка Сандзунокава — річка, яку грішники пе­реходили після смерті, перш ніж потрапити до пекла.

Біоскоп — коробка, в один кінець вузької ча­стини якої вставляли картинки, що оберталися на стрижні; на другому кінці коробки було віконце, у яке дивились на рухомі картинки (ми це назива­ємо калейдоскопом)

Одна рі — міра довжини, дорівнює 3,9 км.

 5. Текстологічний аналіз

Де відбувалася дія новели? Що найяскравіше в цьому фрагменті? Які засоби виразності використовує письменник? Який настрій створює цей опис?

Чому Будда вирішив допомогти комусь з грішників? 

Яке добро за все своє життя зробив Кандата? Чи можна назвати це добром певною мірою? 

Чому автор знову дає яскравий, кольоровий, ніжний опис лотосу? Які засоби виразності тут використано?

Чому Будда вирішив все ж таки врятувати Кандаті життя?

Якими словами описані тортури Кандати? Чи можемо ми сказати, аналізуючи засоби виразності, що автор співчуває злочинцеві? 

Опис якого ще предмета подано дуже детально? Чому, незважаючи на тендітність павутинки, Кандата повірив у свій порятунок? 

Як високо вдалося піднятися Кандаті? 

Що він відчував під час підйому?

Що означають слова «Наша взяла»? 

Скільки разів зазначається на кількість грішників? 

Чому ж негайно Кандата приймає інше рішення?

Як ви вважаєте, чи врятує себе Кандата?

Чи справедливо покарано Кандату?

Який епітет уперше з’являється до слова «павутинка»? Чому? 

Як зреагував Будда? 

Чому Будда засмутився — тільки через конкретного злочинця чи тому, що такий може бути не один? Чому квіти лотоса все одно красиві та байдужі?

6. Що може символізувати ранок? Складіть ґроно.

РАНОК

- початок нового

- надія

- схід сонця

- зміна ночі на день, ( темряви на світло)

- переродження душі

- зміна старого на нове

- ранок вечора мудріше

- зміна чорного на біле

7. Закріпимо свої знання (виконуємо сьогодня,оцінка 24.04.20)

Віддавна доброзичливі стосунки між людь­ми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті. І про це свідчить народна мудрість. 

12 постулатів-нагадувань від Будди для щасливого життя:

Найбільший ворог в житті людини – це він сам.

Найбільша дурниця в житті людини – це брехня.

Найбільша печаль в житті людини – це заздрість.

Найбільша помилка в житті людини – втратити самого себе.

Найбільша вина в житті людини – невдячність.

Найбільша втрата в житті людини – втрата надії.

Найбільше надбання в житті людини – здоров'я і розум.

Найбільший дар в житті людини – великодушність.

Найбільший недолік в житті людини – нерозуміння.

Найбільша розрада в житті людини – добрі справи.

Саме гідне жалю в житті людини – применшення своєї гідності.

8.

9.Домашнє завдання. Знати зміст новели "Павутинка"(за підручником),аналізувати твір.

Прочитати твір "Мандрівний замок Хаула"на 28.04.20.

Категорія: Дистанційне навчання. 7 клас | Додав: nataliyvlas75 (24.04.2020)
Переглядів: 1484 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar